Český spolek uživatelů OS/2

Dialog Enhancer

Úvodní | Články | Forum | Hry | Mapa serveru | Poradna | Prohlídka OS/2 | Recenze | Rozcestník | Různé | Skupina | Tipy a triky

Apache | OS/2 Aurora verze 4.5 | BootOS/2 | Dialog Enhancer | File Commander/2 | HomePage 1.0 | HomePage 2.1 | Larsen Commander | Mr. ED | Několik recenzí | Netscape Communicator | NC 4.61CZ | NPS WPS Enhancer | NightVision | PMMail | SciTech Display Doctor | Sibyl | Speed Pascal/2 v1.5 | StarOffice | Styler/2 | Super Virtual Disk | Sysbench 0.9.4e | Tvorba HTML v OS/2 | Visual Age C++ 4.0 | WarpNote

Aktualizováno:
Autor: Vladimír Kuzba

Dialog Enhancer patří mezi ty produkty, které po nainstalování do systému ani nevnímáte, zato vám potom o to víc chybí, když je odstraníte. Dialog Enhancer se stane nedílnou součástí systému. Prostě "jen" vylepší vzhled dialogových oken.

Důležité je i to, že nejde o žádný program, který by běžel někde na pozadí. Instalace jen změní některé systémové knihovny. Nekoná se tedy žádné zatěžování procesoru ani úbytek paměti. Ohrožena není ani stabilita systému. Zaznamenal jsem pouze jednu potíž – kdoví proč nefunguje PM Format. Pokud ale knihovnu pmformat.dll v adresáři Dialog Enhanceru přepíšete stejnojmennou knihovnou z adresáře OS2/DLL, je vše v pořádku.

Kromě toho, že se změní ikony ve složce Nastavení systému, jsou tradičně odporná dialogová okna ála IBM zmenšena a přeuspořádána. Systémový font je nastaven na WarpSans, ikony v dialogových oknech jsou trojrozměrné. Do některých dialogových oken byly ikony přidány. Díky menšímu fontu se do dialogu vejde více informací. Dialog Enhancer zlepší dialogová okna i programů dalších výrobců - například PM View, Small Editor, Netscape Navigator i Communicator, ZOC... Zdá se to málo? Nainstalujte ho, měsíc používejte a pak ho odstraňte. A uvidíte. Podívejte se na na obrázky.

Zpět na začátek stránkyInstalace

Je třeba stáhnout dva soubory. Instalační soubor a datový balíček. Oba rozbalíte do dočasného adresáře a spustíte INSTALL.EXE. Vyplníte jméno a popřípadě registrační klíč a pak už jen restartujete systém. Na pevném disku zabere maximálně 20 MB. V mém případě je to 9,6 MB, většinu místa zabírá záloha původních souborů.

Dialog Enhancer podle slov svých tvůrců pracuje podle pravidla Kdo dřív přijde, ten dřív mele. Tedy jisté soubory, jako například systémové knihovny, jsou totiž zpracovávány pěkně popořadě, pěkně podle pořadí v systémové proměnné LIBPATH souboru CONFIG.SYS. Změněné knihovny jsou uloženy v adresáři \OS2\DEPROG\DLL na který je odkaz v LIBPATH. Změněné knihovny se tedy načítají před původními, a tím je dosaženo kýženého efektu. Odstranění programu je stejně jednoduché jako jeho instalace. Stačí jen znovu spustit INSTALL.EXE a restartovat systém. Toť vše.

Já jsem nainstaloval jednu ze starších verzí, která kromě jiného vylepší i vzhled všech ikon ve velkých rozlišeních (1024x768 a vyšší). Také obsahuje částečné vylepšení dialogových oken v relacích Win-OS/2. Během provozu jsem neměl pražádné problémy se stabilitou systému. K mání je verze pro Warp i Merlin v několika jazykových mutacích.

Zpět na začátek stránkyČeština

Česká verze zatím není k dispozici. Nabídl jsem autorům překlad do naší mateřštiny, ale zatím nemají zájem - prý bude-li dostatek registrací, pak ano. Máte-li českou verzi OS/2, pak s instalací nebudete mít žádné problémy, ale po restartu budete mít verzi česko-anglickou - některá dialogová okna a menu budou v angličtině. Veškeré změněné knihovny jsou totiž v anglické verzi. Opět zdůrazňuji, že tím vůbec neutrpí stabilita systému. Kromě anglické verze pro verzi 3 a 4 existuje ještě verze německá a španělská.

Zpět na začátek stránkyRegistrace

Dialog Enhancer je shareware. Nijak neomezuje činnost systému či vlastní funkčnost. Registrovaná verze prý obsahuje vylepšení i WIN-OS/2 a podporu dalších programů třetích stran.

Požadavky: Alespoň 256 barev.