Český spolek uživatelů OS/2

Technologie DIVE


Úvodní | Články | Forum | Hry | Mapa serveru | Poradna | Prohlídka OS/2 | Recenze | Rozcestník | Různé | Skupina | Tipy a triky

Gamesnická dvířka | OS/2 - Svět zajímavých her | Technologie Dive | Cyberpunkový horror | Dark Forces | Lidstvo vrací úder | Teroristé z Marsu | Temné panování Orků

Aktualizováno:

Autor: Michal Pohořelský

 

Knihovna DIVE (Direct Interface Video Extensions) umožňuje programátorům snížit množství systémových režijních operací tím, že obchází grafické rozhraní OS/2 (GPI) a zapisuje přímo do bitové mapy. Kompletní bitové obrázky potom přenáší do obrazové vyrovnávací paměti pomocí optimalizovaných funkcí. DIVE má vlastnosti, které odpovídají technologii WinG firmy Microsoft. Navíc se v některých parametrech silně přibližuje technologii DirectX, která se stala součástí operačních systémů Windows 95 a Windows NT. Při vytváření aplikací vám DIVE poskytuje následující výhody:

Zpět na začátek stránkyRychlost

Jestliže chcete vytvořit nějakou náročnější akční hru, bez technologie DIVE nemáte šanci na úspěch. V grafickém prostředí prostě neexistuje jiná efektivní metoda, která je schopna vaši grafiku či animaci rychle dostat na pracovní plochu. Standardní aplikační rozhraní (GPI) je totiž relativně pomalé, a proto jeho použitelnost v moderních multimediálních hrách, jenž využívají bitmapové animace a sprajty, je značně omezená. DIVE rovněž dovoluje vývojáři složit na pozadí jednotlivé bitmapy a potom výsledný kompletní obrázek vrhnout na obrazovku.

Zpět na začátek stránkyIntegrace

DIVE umožňuje nejen rychlé hry vytvářet, ale také je bezešvým způsobem integrovat do grafického prostředí WPS. Zatímco spuštěná hra běží v aplikačním okně, uživatel se může přepínat mezi mnoha dalšími aplikacemi jednoduchým stisknutím tlačítka na myši.

Zpět na začátek stránkyPodpora barev

V rámci vývoje nové hry se její programátor může zaměřit pouze na jeden barevný formát a DIVE automaticky zajistí převody do všech ostatních formátů (10 vstupních formátů a 5 výstupních formátů dat). Programátoři díky tomu nemusí ztrácet čas komplikovaným vytvářením kódu pro každé grafické rozlišení a hloubku barev. DIVE podporuje 8-bitovou, 16-bitovou, 24-bitovou i 32-bitovou hloubku barev v aplikačním okně nebo v režimu full-screen.


Úvodní stránka Webmaster Začátek stránky